V předchozím článku jsem končila slovy, že trpělivost přináší růže. A to neplatí jen pro obsah v placené propagaci, ale i pro tvorbu na sítích jako takovou.
Často se setkávám s tím, že zejména menší firmy a živnostníci si raději řeknou, že tuhle práci pofackují sami. Přeci na tom nic není. Něco vyfotit, hodit to na sítě, nejlépe na všechny stejně a čekat, co se bude dít. Jednou za čas přihodit nějaké ty funny stories a lidi si mě najdou sami.
Že to takhle jednoduché opravdu není, už víte z mého předchozího článku Netvořte jen další účet na sociálních sítích, ale vizitku vaší firmy.
Jak se v tom všem ale neutopit, neztratit hlavu a motivaci v tvorbě kvalitního obsahu? Za mě jsou to určitě tyto tři věci.
1. Plánujte
Plánování obsahu je pro vás naprosto zásadní a věřte, že pokud si alespoň jednou měsíčně vyhradíte čas na to, dát dohromady myšlenky, nápady a všechny události co vás čekají a jsou zajímavé, bude se vám daleko lépe tvořit, bude to pro vás zábava a budete jasně vědět, co se v daném měsíci bude dít a kolik materiálu pro sdílení máte.
Nikdy tak nebudete tvořit jen obsah pro obsah a své sledující odbývat nahodilými fotkami jednou za čas.
Vždy mějte na paměti, že váš obsah by měl být zajímavý, zábavný, naučný nebo inspirativní. Vždy by měl sledujícímu něco přinést, ukázat nebo upozornit.
Dnes už si nemusíte čmárat a vizualizovat jen na papír nebo flipchart. Je spousta aplikací, které vám s plánováním pomohou. Jednou z nich je rozhodně Later, který můžete mít jako mobilní aplikaci nebo i v desktopové verzi. Ta se mi asi osvědčila nejvíc. 🙂
Další skvělou aplikací, kterou nemohu nezmínit a kterou zmiňuji i v mém předchozím článku o aplikacích, je Preview. Ovšem pozor! Pokud byste rádi využívali desktopovou verzi, je nutné přejít na Premium Plan.
2. Tvořte si šablony
Šablony vám ušetří opět spoustu času, a pokud si v začátku dáte práci s tím, si nadefinovat barvy, font(y) a celkový vizuál vašich příspěvků, zabijete dvě mouchy jednou ranou.
Nejen, že si vytvoříte svou online identitu a budete rozpoznatelní, ale ušetříte si taky hodně práce s neustálým vymýšlením toho, jak ten či onen příspěvek uchopit a jak bude vypadat.
Nebude to zkrátka každý pes, jiná ves.
Dobře vám k tomu poslouží programy jako Canva, Adobe Photoshop nebo pro ty zručnější a zkušenější Adobe Illustrator.
Canva je skvělý program pro začátečníky a mírně pokročilé. Pro všechny, kteří si chtějí tvořit grafiku sami a nechtějí se učit s programy jako je právě zmíněný Photoshop nebo Illustrator.
Můžu říct, že placená verze Canvy je už opravdu zajímavá a hodně věcí si tam dáte dohromady sami. Samozřejmě jako všude, i tady platí, že není grafika jako grafika. Pokud v ní nejste příliš kovaní, nechte si určitě poradit a pomoci od specialisty. Je to lepší, než vytvářet mnohdy nevkusné malůvky, které hrají všemi barvami v domnění, že tohle je to pravé ořechové. Věřte mi, že méně je někdy více a to platí i v případě tvorby na sociální sítě.
Pokud už si chcete s obsahem opravdu vyhrát a vrhnout se i do pokročilejších úprav, doporučuji Adobe Photoshop. Na příspěvky pro sociální sítě je skvělý a dokážete s ním vykouzlit opravdu poutavá sdělení.
3. Nebuďte na to sami
Mít se s kým poradit kdykoli, když potřebujete nejen zpětnou vazbu, ale také pomoc, je za mě hodně zásadní věc. Pokud jste si na sebe vzali roli podnikatele, grafika, fotografa, content specialisty a kdo ví koho ještě, může být po čase hodně snadné sklouznout k tomu, že nebudete mít energii ani čas na to, vytvářet obsah pro vaše publikum na sítích.
Začne vás zkrátka vysilovat a unavovat. Přestane pro vás být důležitý.
Vždy si myslím, že je dobré mít k ruce někoho, komu můžete s čistým svědomím svěřit práci na grafickém ztvárnění příspěvků, copy nebo přípravě obsahu pro stories.
Pokud nikoho zdatného a zapálené v okolí nemáte, je opravdu na zvážení, zda do svého týmu nepřizvat klidně jen externě někoho, kdo vám s tím pomůže. Věřte, že ani v online prostředí se už dnes polovičatá práce příliš necení, a nekvalitní a nahodilý obsah je spíš jen žroutem vašeho času.
Pokud se do sociálních sítí vrháte po hlavě sami, věřím, že vám dnešní tipy vlijí energii do žil, a že do nového roku vstoupíte s pečlivým plánem na to, jak na sítích zazářit.
No a pokud byste přeci jen nechtěli zůstat na sítě sami, ozvěte se mi. Společně dáme vašim sítím šťávu a vybudujeme takovou komunitu, která se k vám bude ráda vracet, interagovat a generovat vám nové a spokojené platící zákazníky.
A co pomáhá v pravidelné tvorbě vám? Máte osvědčené tipy? Sem s nimi.
Mohl by se vám líbit také článek Vánoční kampaně jsou fajn. Když děláte celý rok, odmění se vám.
Jak se ti článek líbil?
Hlasuj ↓
Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hodnocení 0
Nikdo zatím nehlasoval. Buď první!