sociální sítě

Netvořte jen další účet na sociálních sítích, ale vizitku vaší firmy

To, co se zdá jako hodně jednoduchá a samozřejmá věc, je pro mnoho podnikatelů často daleko větší oříšek, než by se mohlo zdát.

Tvořit kvalitní a smysluplný obsah na sítích a dodržovat jakousi pravidelnost, je po čase hodně náročné a vyžaduje si řádné plánování, čas i kreativní zpracování tak, abyste dokázali v dnešním přesyceném světe oslovit vaše zákazníky.

Followers až na prvním místě

Není ojedinělou záležitostí, že hlavním měřítkem úspěšnosti profilu na sítích je pro mnoho firem počet followers.

Počet fanoušků by ale nikdy neměla být hlavní metrika, kterou budete sledovat a vyhodnocovat tak váš účet jako úspěšný nebo neúspěšný. Samozřejmě, je skvělé vidět, že se váš účet líbí, že získává denně desítky nebo stovky fanoušků, ale jsou to opravdu ti, které chcete oslovit a kteří u vás později nakoupí a budou se k vám vracet?

Pokud jste spíše lokální prodejce a svou klientelu tak máte hodně úzkou a specifickou, rozhodně zbytečně neusilujte o tisíce fanoušků, kteří vám a vašemu podnikání nic nepřinesou. Budujte vizitku vaší firmy a dopřejte vašemu publiku přesně to, co od vás očekávají, a nesnažte se zavděčit všem.

Rozhodně se neuchylujte k  nakupování fanoušků z aplikací třetích stran, kterých je pořád plno. Jednak z toho důvodu, že takoví fanoušci jsou pro vás naprosto mrtvé duše, které s vašimi příspěvky nebudou interagovat a nic vám nepřinesou, ale hlavně proto, že například samotný Instagram už dnes dokáže takové účty odhalit a maže je.

Zaměřte se raději na dlouhodobé budování komunity svých reálných fanoušků. Reakce spokojených zákazníků, nebo těch, kteří o nákupu vaší služby či produktu uvažují, za to přeci stojí. 🙂

Co tím chtěl básník říct?

Vždy si před publikací příspěvku na zeď položte otázku, jestli by vás takový obsah zaujal a co by vám předal. Přesně takhle totiž bude přemýšlet uživatel, který si nechá asi tak 3 vteřiny na to, zda ho obsah zaujme a bude se mu věnovat, nebo půjde dál. Pokud chcete jen zaplácnout prázdnotu, která momentálně zeje na vaší zdi, raději nepublikujte. O tom, proč je důležité nad obsahem přemýšlet, si můžete přečíst v předešlém článku ZDE.

Vždy pamatujte na to, že po vás fanoušci budou chtít, abyste více než sebe, řešili jejich problém, nabídli inspirativní nebo třeba zábavný obsah. Napojit se na potřeby vašich sledujících a pomáhat, bavit či inspirovat, je zásadní krok, kterého je třeba se držet po celou dobu vaší tvorby. Pokud budete na sítích mluvit stále jen o sobě a svých hodnotách, pravděpodobně neoslovíte takový počet uživatelů, jaký byste si přáli. Zkuste si sami odpovědět, proč na sociální sítě chodíte a jaký obsah tam vlastně hledáte?

Není to jen o produktu nebo službě

Nikoho nezajímá ani váš produkt, ani vaše služba. Tahle věta zní možná až moc tvrdě, ale nese se vlastně v podobném duchu jako ty předchozí věty, kde jsme se bavili o tom, že byste ideálně neměli mluvit jen o sobě a svých hodnotách.

Řekněte svým sledujícím co vy můžete udělat pro ně, proč by si měli koupit právě váš produkt nebo objednat tu či onu službu. Netvořte jen další soupis skvělých výhod, a nesnažte se bezduše přesvědčit někoho, kdo o vás zřejmě ještě neslyšel o tom, že vaše kabelky jsou lepší než konkurence, protože je děláte s láskou a jsou celé kožené. Takových popisků je už přeci plný internet. Konec konců, tyto informace si najde uživatel už u produktu na webových stránkách. Sociální sítě jsou ale prostředkem komunikace s vašim publikem, které chce slyšet určitě víc.

Neprodávejte jen produkt nebo službu. Prodávejte řešení!

Namísto ohraných klišé se zaměřte na pocity, které díky vašim produktům může zákazník získat, v čem se s vámi odliší, proč by se měl napojit na hodnoty, které zastáváte právě vy.

Zkuste se níže podívat na varianty příspěvků na sociální sítě, které mají přilákat nové potenciální zákaznice na web. Berme v úvahu, že další praktické informace se mají zákaznice dozvědět právě na stránkách firmy, která prodává prémiové kožené kabelky. Co by vás zaujalo více? Pánové asi tentokrát prominou.

Verze 1 – ilustrační foto
Verze 2 – ilustrační foto

Budu ráda, když se se mnou podělíte o vaše názory na to, který příspěvek by přinutil kliknout na stránky značky vás a hlavně proč.

Příklad je pouze ilustrační a na každou oblast podnikání je vždy nutné se dívat samostatně. Vše je také otázkou tónu komunikace i cílové skupiny. Více o tom, proč je důležité mít vyspecifikovanou cílovou skupinu se dočtete ZDE.

To je pro dnešní článek vše. Mějte se krásně a já se budu těšit zase u nějakého dalšího článku na téma sociální sítě.

Jak se ti článek líbil?

Hlasuj ↓

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení 2

Nikdo zatím nehlasoval. Buď první!

Sdílej s přáteli
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Share on linkedin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY