rozměry obrázků na sociální sítě

Správné formáty obrázků na sítích aneb na velikosti záleží!

Druhá adventní neděle je pomalu za námi a já si říkala, že by to chtělo konečně trochu oddychovější a nenáročný článek, který ale věřím, bude inspirací pro mnoho začátečníků na sítích.

Každý den se na sociální sítě přidávají miliony obrázků. Sama sleduji mnoho účtů, které by mohly být obrovskou inspirací pro všechny začínající lidi na sociálních sítích. Pár vybraných tipů najdete na konci tohoto článku. Stejně tak ale denně narážím na řadu profilů a značek, které obsah po vizuální stránce až tak neřeší. A to je škoda, protože tak zbytečně sráží své možnosti, dostat potenciální zákazníky na web nebo získat nové sledující. Na obrázcích a vaší prezentaci zkrátka záleží!

Pokud nemáte ambice něco na sociálních sítích prodávat, nechcete se jimi prezentovat a je vám vlastně jedno, kdo váš obsah uvidí, nebudete asi velikosti a celkový vizuál vašich fotografií řešit. Protože ale právě čtete tento článek, předpokládám, že máte se sítěmi jiné úmysly, a že vám na tom, jak vypadají a jak tedy prezentujete sebe nebo vaši firmu, záleží.

Doporučené formáty pro Facebook

Už se vám někdy stalo, že se váš obrázek na Facebooku ořízl, byl rozmazaný nebo vám nešel dokonce kvůli velikosti nahrát?

Pro uplodování obrázků na Facebook existují jistá pravidla, a pokud chcete dosáhnout opravdu co nejvyšší kvality, doporučuji si tato pravidla přečíst a dodržovat je. Ještě dodám, že ať už nahrajete na Facebook jakýkoli obrázek, Facebook si s jeho velikostí poradí sám, ale vždy za cenu kvality.

Příspěvky

Doporučené formáty pro vaše příspěvky jsou 1080 x 1080 px nebo 1200 x 628 px. Osobně používám formát 1200 x 628 px do reklam nebo u fotek událostí. Do feedu pak nejčastěji volím formát 1080 x 1080 px nebo dokonce 940 x 788 px.

Úvodní fotografie

Na úvodní fotografii byste měli dostat hlavní sdělení toho, co vaše firma dělá nebo aktuální důležité informace – nový produkt, neodolatelná sleva apod. Rozměr úvodní fotografie by měl být alespoň 820 x 312 px. Vždy však pamatujte na to, že na mobilním zařízení se úvodní fotografie značně ořízne kvůli místu, a proto doporučuji soustředit hlavní sdělení doprostřed dané kreativy. Máte tak záruku toho, že se vaše úvodní fotografie zobrazí pěkně jak v desktopové, tak mobilní verzi.

Hlavní (profilová) fotografie

Profilová fotografie by měla mít hlavně formát čtverce a poměr stran nejméně 600 x 600 px. Pokud však nahrajete fotografii větší a zachováte poměr stran, chybu neuděláte, právě naopak.

Doporučené formáty pro Instagram

Nad přemýšlením o fotografiích na Instagram, byste měli strávit ještě o něco více času než u Facebooku. Jde přeci jen o obrázkovou síť a ať chcete nebo nechcete, stále je mezi námi mnoho z nás, kterým na celkovém vizuálu záleží a dělá na nás dojem.

Značka, která si nechává nebo umí sama skvěle nafotit své produkty, ze kterých je navíc cítit nějaká emoce, zaujme daleko víc, než jen narychlo spáchaná fotka, navíc bez špetky nápadu nebo jasného sdělení.

Zdroj: Instagram draperjames

Dlouhodobě sleduji například profil značky Draper James, jehož zakladatelkou je Reese Witherspoon. Všimněte si skvělé komunikace s fanoušky, ale také představení kolekce její značky a jak ji začleňuje do obsahu, kde například ani není prvotním cílem prodat. Všechny fotky jsou skvěle nafoceny a proto vidíte v náhledu vždy to nejdůležitější.

Pojďme se ale podívat na to, co vás asi zajímá u tohoto článku nejvíce. Tedy na správné formáty u Instagramu.

Příspěvky

Do feedu Instagramu by měla jít fotografie čtvercová, čili 1080 x 1080 px, která vypadá asi nejlépe a nehrozí vám tak žádné ořezy. Dalším lákavým rozměrem, zejména pro marketéry a značky, je formát 1080 x 1350 px, který na vašem mobilu zabere nejvíce místa a je tak skvělý pro prezentaci vašeho produktu nebo pro portréty. Tady si ale dávejte pozor na to, abyste to nejdůležitější nesoustředili do horních nebo spodních částí fotografie, protože na zdi vašeho profilu se zobrazí samozřejmě jako čtverec.

Pokud jste například fotograf a fotíte krajinky, může být pro vás zajímavý formát 1080 x 566 px.

Stories

Stories samozřejmě nezůstávají pozadu a i tady se setkáte s naprosto odlišným rozměrem. Stories zabírají celkovou plochu vašeho telefonu a vhodný rozměr je proto 1080 x 1920 px.

Zdroj: Instastories draperjames

Pamatujte na tyto rozměry i do vašich reklam. Vždy je vhodné si plánovat kreativu pro každý rozměr zvlášť. Máte tak jistotu, že využijete naprosto celý prostor, který vám daná síť umožňuje, a své sledující nebo potenciální zákazníky neodradíte tím, že se jim budou fotografie špatně zobrazovat, nebo nedejbože nekvalitně. A pamatujte, že méně je někdy více. 🙂

Nakonec bych vám ráda nasdílela pár zajímavých profilů, které sleduji a které dělají svou práci v online prostředí opravdu skvěle. Máte také své oblíbené?

Zdroj: Instagram butlerscz
Zdroj: Instagram joules
Zdroj: Instagram akivotrubova
Zdroj: Instagram mission_blue
Zdroj: Instagram jabra

Pokud se vám článek líbil, budu samozřejmě, jako vždy, ráda za ohodnocení příspěvku tady dole ↓ nebo zanechání komentáře či sdílení.

Mohl by vás zajímat také článek 3 tipy na skvělé kurzy nejen z oblasti marketingu.

Jak se ti článek líbil?

Hlasuj ↓

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení 3

Nikdo zatím nehlasoval. Buď první!

Sdílej s přáteli
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Share on linkedin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY