vánoční kampaně

Vánoční kampaně jsou fajn. Když děláte celý rok, odmění se vám.

Už koncem října jsme mohli zaznamenat obrovský boom všemožných vánočních kampaní na více či méně potřebné zboží a služby. A neplatí to jen pro online marketing, ale marketing všeobecně. A taky je všeobecně známo, že zájem marketérů o nás spotřebitele, je během svátků a jiných významných dní, mnohem větší.

  • Proč je tak důležité se vašim potenciálním zákazníkům připomínat celoročně?
  • Proč vám jednorázové reklamy za pár korun během svátků prostě nefungují?
  • Proč byste měli pracovat s remarketingovými publiky?
  • A kdo to z mého pohledu prostě umí a jede skvěle po celý rok?

Na všechno si v tomto článku odpovíme, a pevně věřím, že vám alespoň nastíní cestu, jak na reklamu a práci s vašim publikem, a jak naopak ne.

Pokud máte rádi statistiky, podívejte se například na hledanost klíčového slova vánoční dárky v čase. Dívala jsem se pro zajímavost i na data z loňského roku. Berte samozřejmě v potaz fakt, že data pro rok 2020 nejsou ještě úplná. Na hledanost různých klíčových slov a trendy ve vyhledávání se můžete podívat ZDE.

Data pro rok 2020
Zdroj: Google Trends
Data pro rok 2019
Zdroj Google Trends
Za posledních 90 dní zaznamenal Google také obrovský zájem o vyhledávání těchto dotazů.

Zároveň bylo zajímavé, podívat se na statistiky NRF (National Retail Federation) ohledně online nákupů během Vánoc. Už asi chápete, jak je důležité být ve správný čas na správném místě. Porovnání s rokem 2019 mě překvapilo i nepřekvapilo. Pravděpodobně i v důsledku koronaviru sází opět více lidí na online nákupy. A tady se nabízí velká šance právě pro vás.

Zdroj: National Retail Federation

Rozhodovací proces může být dlouhý. Buďte vidět!

Je potřeba si uvědomit, že práce s vašim potenciálním zákazníkem je v online prostředí i mimo něj opravdu důležitá. Zejména dnes, kdy konkurence nespí.

Nebudu vás školit v nákupních fázích SEE-THINK-DO-CARE, ale je dobré, abyste jim věnovali svou pozornost. Pokud ještě nejste svému publiku známí, své podnikání teprve rozbíháte a se sítěmi jste sotva začali, šlápněte do pedálu a nic nenechávejte náhodě.

Nespoléhejte na to, že vás zákazníci objeví sami, ani na to, že vám jedna reklama za čtvrt roku vytrhne trn z paty nebo dokonce přivede kupu relevantních uživatelů na web. Reklama je už dnes nedílnou součástí budování značky. Každý, kdo chce být na sítích vidět a přivádět na své stránky relevantní uživatele, se bez ní neobejde.

Proč je ale důležité se reklamě věnovat soustavně?

Zejména proto, abyste se stále dostávali do povědomí uživatelů (vašich budoucích zákazníků) a postupně tak ladili své okruhy uživatelů v reklamních systémech. Jako všechno, i práce s publiky chce svůj čas. Postupně si je tak můžete šperkovat na základě dat, které o uživatelích dostáváte. Zejména ve fází SEE a THINK je to extrémně důležité.

Nedílnou součástí toho všeho jsou také remarketingová sdělení, která už pracují s uživateli, kteří váš web navštívili nebo u vás nakoupili. V této fází (CARE) je vašim cílem si svého zákazníka udržet a dbát na to, aby u vás nakoupil opakovaně. I velké značky spouštějí remarketingové kampaně v podstatě celoročně.

Během svátků počítejte s vyššími náklady na reklamu

Vánoce jsou jedním z období, kdy rozhodně počítejte s tím, že budete o své místo na slunci bojovat více než kdy jindy. Inzerentů je v tomto období mnohonásobně více a každý se snaží upoutat vaši pozornost. I proto je dobré počítat s tím, že cena za proklik bude vyšší.

Začněte proto včasvyčleňte si na vánoční kampaně dostatečný budget. Ten je samozřejmě pro každého jiný, a pokud začínáte, zřejmě nebudete chtít nebo mít možnost, investovat hned desetitisíce korun měsíčně. Pokud jste lokální prodejci, dá se hrát i s menšími rozpočty, ale vždy mějte na paměti, že jedna jediná kampaň vám v budování a prodejích nepomůže.

Stejně jako udržujete v běhu své podnikání, je třeba stále udržovat při životě vaše kampaně, se kterými budete cílit přesně na to publikum, které chcete. Vše je ale otázkou času, píle, dovedností a také financí. O správném nastavení reklamních kampaní pro Facebook a Instagram si povíme v některém z dalších článků.

Inspirace na závěr

Jak víme, inspirace není nikdy dost. Proto se s vámi ráda podělím o značky, které své reklamy dělají zkrátka dobře. Nesázejí pouze na nejziskovější dny v roce, ale se svým publikem i zákazníky pracují celoročně a jejich úsilí se jim vyplácí.

Zdroj: Facebook

Krásná ukázka remarketingu Bella Rose. Jsou značky, u kterých vám možná násilný remarketing leze krkem. Pokud ho ale podáte s takovou grácií, jako to umí u Bella Rose, doplníte jednoduchým a výstižným copy, máte chuť se vrátit.

Zdroj: Facebook

Papelote je papírenská značka, kterou mám fakt ráda a nejednou jsem u nich nakoupila. Opět je vidět skvělá práce se zákazníkem. Snaží se vám být i po nákupu stále na očích. Nenásilnou formou vám opět říká, proč byste se měli vrátit – jaké hodnoty zastává.

Zdroj: Facebook

Rohlík je klasika, na kterou jsem v Praze nedala dopustit. Musím říct, že jejich marketing a práci na sítích sleduji ráda jak z pohledu marketéra, tak z pohledu spotřebitele. Baví mě skvělé spojení organického obsahu s tím sponzorovaným. Příspěvky mají šťávu a jsou jasně rozpoznatelné. Za mě velký palec nahoru.

Zdroj: Facebook

Nakonec jsem si nechala jedno módní okénko.

Zalando je značka, u které nikdy nevím, jestli mě jejich remarketing obtěžuje nebo ne. Často to bývá kreativa od kreativy, ale když se podíváte na tento sponzorovaný příspěvek, vlastně se v první moment docela pobavíte, jak trefně a dobře je napsaný popisek. Ten pozvedl celou kreativu výš a vlastně máte chuť na reklamu kliknout. Zalando jsem se proto rozhodla zařadit.

To je pro dnešní článek o důležitosti nejen vánočních kampaní vše. Doufám, že vám trochu ukázal cestu, jak k reklamám přistupovat, a jak naopak ne. Co od nich očekávat, a co naopak po jedné spuštěné kampani neočekávat. A taky to, že trpělivost přináší růže. A věřte mi, že to platí i zde. 🙂

A co vy? Máte také své značky, které to dělají fakt dobře? Podělte se v komentářích. Jako vždy budu ráda, když ohodnotíte článek tady dole ↓ nebo ho nasdílíte dál, ať se dostane k co nejvíce lidem.

Mohl by se vám líbit také článek Správné formáty obrázků na sítích aneb na velikosti záleží.

Jak se ti článek líbil?

Hlasuj ↓

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hodnocení 1

Nikdo zatím nehlasoval. Buď první!

Sdílej s přáteli
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Share on linkedin

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY